16 maj 2014

En mycket trevlig visafton på Kornet

Jag hade en mycket trevlig visafton på Kornet, Markörgatan. Hyresgästföreningen hade vänligt nog bjudit in mig. Jag spelade tre timmar med två korta pauser. Det blev ca: 30 gäster som kom för att lyssna och umgås.
Jag hade en spellista för första timmen klar, sen blev det låtar på önskemål och lite mer improviserat.
Jag fick mycket beröm för mina egna låtar, vilket känns riktigt trevligt.
Det är ett tacksamt ställe att spela på.
Tack till Mats Molin som filmade och tog kort.
Ett urval av de låtar som spelades: Sjuttonde Balladen, Cecilia Lind, En kväll i juni, Flickan i Havanna, Hönan Agda, Nå Skrufva fiolen, Esmeralda, Svarte Rudolf, Visa vid vindens ängar
Egna låtar: Det finns en plats, Lasse och Marie, Vatten och Eld, Emigrantvisan, Visa till Anne Charlotte, Alla fyllons ängel, Rumlarens väg, Blåa tårar

Inga kommentarer: