05 september 2014

Visafton i Lunds By

Jag spelade för hembygdsföreningen i Hembygdsgården i Lundsby. Först åt vi en god soppa tillsammans sedan spelade jag 45 minuter. Därefter var det kaffepaus som följdes av ett 45 minuters pass till.
Det var väldigt trevlig och artig publik som verkligen lyssnade.
Det var fullt i lokalen som rymde ca:30 gäster.
Flera kom fram efter och berömde mina egna visor, det värmde ordentligt.
Kvällens visor blev:
  • Solen glimmar blank och trind
  • Esmeralda
  • Möte i monsunen
  • Lasse och Marie
  • Bara om min älskade väntar
  • Ack du min moder
  • Polaren Per
  • Sjuttonde balladen
  • Det finns en plats
  • Sakta lägger båten ut från land
  • Bröderna fara väl vilse ibland
  • Flickan i Havanna
  • Små lyckliga stunder
  • Mollberg satt i paulun
  • Sommarkort
  • Rumlarens väg
  • Visa till Anne-Charlotte
  • Träd fram du nattens gud


Inga kommentarer: