25 mars 2015

Våfflor och musik på Vapengränd och Kungshöjden

Jag hade två trevliga spelningar igår. Den första på Vapengränd i Västervik och den andra på Kungshöjden i Ankarsrum. Eftersom det var våffeldagen så firades ju det med buller och bång. Jag tryckte i mig två våfflor på Vapengränd, men på Kungshöjden var jag fortfarande mätt, så där blev det bara en slät kopp kaffe. Programmet för dagen bestod enbart av svenska visor och melodier från Carl Michael Bellman och framåt. Jag fick flera önskemål på båda ställena och fick slå i pärmarna tills jag hittade det som söktes.
Jag träffade några av kändisarna från Greklandsresan, härliga människor.
Det gladde mig att det blev stor respons när jag spelade mina egna visor.
Ett urval av dagens melodier:
Fritiof i Arkadien
Lyckliga gatan
Öppna landskap
Svarte Rudolf
Maj på Malö
Inatt jag drömde
Hönan Agda
Nå skrufva fiolen
Anna och mig
Snabbköpskassörskan
Teddybjörnen Fredriksson
Det går en vind
Nå skruva fiolen
Flickan i Havanna
Trasiga skor
Pärleporten
Trasiga skor
Vid Hjortens strand
Visa till Ann-Charlotte

Inga kommentarer: