12 april 2015

Nya musikgrupper inom omsorgsförvaltningen

Det var dags för de första musikträffarna på Ekbacksgatan/Fabriksgans gruppbostäder, Midgård/Solhems gruppbostäder och Mossgatans gruppbostad.
Eftersom jag fortfarande har sviter efter förkylning har jag nog druckit två liter te under de tre spelningarna. Men rösten höll bättre och bättre ju längre jag höll på.
Det var så fina människor jag mött idag. Glada, blyga, teatraliska och impulsiva. Både personal och boende har gett mig ett varmt mottagande och det har varit en fröjd.
Det har sjungit mycket Astrid Lindgren men även en del Taube och Cornelis samt lite eget material.
Ett urval av dagens melodier:
Flickan och kråkan
Kvinde min
Lyckliga gatan
Flickan och kråkan
Jag hade en gång en båt
Jag vill ha en egen måne
Du käre lille snickerbo
Fattig bonddräng
Flickan i Havanna
Rötter
Lasse och Marie

Inga kommentarer: