27 juni 2015

Invigningen av nya centrum i Gamleby

Jag hade nöjet att spela på invigningen av nya centrum i Gamleby. Jag gick på scen 10:30 och spelade svenska visor en timmes tid. Det ser modernt och fint ut i Gamleby Centrum efter renoveringen.
Tomas Holgersson skötte ljudet med den äran.
Trots att det var tidigt så var det en skara människor i publiken. Jag blev väldigt glad efter att jag avslutat, det kom fram flera och tackade för fin sång, det värmde verkligen.
Efter mig kom Mats Hugosson upp och talade bl.a. om vikten att värna Gamleby Centrum och handla hemma.
Jag framförde följande sånger:
Nå skrufva fiolen
Helgdagskväll i timmerkojan
Sjösala Vals
Cecilia Lind
Så lunka vi så småningom
Fritiof i Arcadien
En kväll i Juni
Trasiga skor
Maj på Malö
Ta mig till havet
Vatten och eld (Egen)
Lasse och Marie (Egen)
Sång till Bibbi (Egen)
Sommarkort

Inga kommentarer: