31 juli 2015

Avslutning på Lugnet med musik och teater

Bild från VT
Jag åkte ut för sista gången den här sommaren till Lugnet för att spela lite visor.
Det var riktigt många där. Omsorgstagare och släktingar, personal och praktikanter.
Jag började spela ganska snart och fortsatte med kort pauser för smörgåstårta, kaffe och annat gott.
Dagen bjöd även på en rolig teater, "Bonde söker fru", skådespelarna gjorde ett bejublat framträdande.
Det var även prisutdelning för sommarens aktiviteter och tävlingar. Jag tror faktiskt alla vann ett pris på något sätt.
Flera höll mycket fina tal och tackade för sommarens aktiviteter.
Jag avslutade med ett lite kortare pass innan det var dags för hemgång.
Några av låtarna som spelades var:
Guld och gröna skogar
Novembervisa
Öppna landskap
Rötter
Dagny
Vi ska gå hand i hand
Turistens klagan
Sjösala vals
Snabbköpskassörskan
Trettifyran
Änglahunden
Igelkottaskinnet
Maj på Malö
Varm korv boogie
En kväll i juni
Kaxiga myran
Jag vill ha en egen måne

Inga kommentarer: