05 juli 2015

Fredmans Epistlar och Sånger Båtsmansgränds Café

På Båtsmansgränd var det återigen Bellman och Fredmans epistlar och sånger som ljöd. Det var riktigt varmt idag, men det kom ändå riktigt många gäster för att äta och dricka. Jag satt i skuggan och sjöng och hade det riktigt behagligt.
Många goda vänner kom dit för att lyssna, det gladde mig.
Jag fick en fin gammal flaska av äldre modell av Sanna, den har jag ställt på hedersplats i bokhyllan.
Stort tack till alla som kom, och tack för alla vänliga ord.
Lennart Ljunggren​ tog en del bilder och Rick Titrö​ filmade, tack för det.
Konserten jag hade idag innehöll följande epistlar och sånger.
Fredmans epistel n:o 48 Solen glimmar blank och trind
Fredmans epistel n:o 2 Nå skrufva Fiolen
Fredmans epistel n:o 3 Fader Berg i hornet stöter
Fredmans sång n:o 21 Så lunkar vi så småningom
Fredmans epistel n:o 31 Se Movitz, vi står du och gråter
Fredmans epistel n:o 35 Bröderna fara väl vilse ibland
Fredmans epistel n:o 41 Mollberg satt i paulun
Fredmans epistel n:o 45 Tjänare, Mollberg, hur är det fatt?
Bellmans vaggvisa - Lilla Carl, sov sött i frid!
Fredmans epistel n:o 52 Movitz, mitt hjerta blöder
Fredmans Sång n:o 32 Träd fram du Nattens Gud

Inga kommentarer: