18 juli 2015

Pubkväll vid Hasselö Sand

Klockan 17:00 avgick Freden från Skeppsholmen. Det kändes underbart att sitta på övre däck och se ut över den vackra skärgården.
Efter en timmes båtfärd var vi framme. Jag blev hämtad vid båten av Andreas Johansson i en fyrhjuling med släp, både jag och ljudanläggning blev raskt körda till Hasselö Sand.
Jag packade upp och fick en tallrik med gott från grillbuffén.
19:30 spelade jag upp och spelade med två korta pauser till 22:30.
Det var en vacker kväll, men lite blåsigt.
Jag satt med vinden i ryggen utomhus och fick lägga tyngd på notstället så att det inte skulle blåsa iväg, klädnypor höll pappren på plats i pärmen.
Det var kanske ca:100 som lyssnade om man räknar med de som satt på stranden med matsäck.
En mycket trevlig publik som gav mycket tillbaka, det är så roligt att få respons när man spelar.
Efter spelningen skjutsade Andreas mig ända hem, en resa med traktor, båt och slutligen bil. Stort tack.
Kvällens repertoar blev följande:
Första set:
Solen glimmar blank och trind
Så lunka vi så småningom
Helgdagskväll i timmerkojan
Omkring tiggarn i Luossa
Fritiof i Arcadien
Sjösala Vals
Polaren Per
Trasiga skor
Sång till Bibbi
Rötter
Novembervisa
Ta mig till havet
*
Andra set:
Bröderna fara väl vilse ibland
Mollberg satt i Paulun
Till min syster
Jungman Jansson
Maj på Malö
Flickan i Havanna
Balladen om Fredrik Åkare
Hönan Agda
Lasse och Marie
Det går en vind
Alla Fyllons Ängel
En kväll i juni
*
Tredje set:
Nå skruva fiolen
Jag väntar
Turistens klagan
Hjärtats rum
Sommarkort
Öppna Landskap

Inga kommentarer: