24 september 2015

Invigning av Gamleby Kulturhus

Jörgen Bergström hade bjudit in mig att sjunga på invigningen av Gamleby Kulturhus. Vi tittade Lore Nynells vattenkonst, ett fågelbad av en stensort som heter labrador som var mycket slät och len.
Lotta och jag passade sen på att äta lunch innan det var dags för mig att spela upp ett Carl Michael Bellman-program i en av salarna. Det var kanske ett tiotal som lyssnade. En trevlig spelning.
Jag önskar arrangörerna all lycka i framtiden och hoppas att kulturhuset hittar på bra och givande kulturformer.
Jag framförde följande sånger:
Fredmans epistel n:o 65 Movitz med flor om armen hålt!
Fredmans epistel n:o 79 Charon i luren tutar
Fredmans epistel n:o 9 Käraste bröder, systrar och vänner
Fredmans epistel n:o 52 Movitz, mitt hjerta blöder
Fredmans epistel n:o 48 Solen glimmar blank och trind
Fredmans epistel n:o 2 Nå skruva fiolen
Fredmans Sång n:o 32 Träd fram du Nattens Gud

Inga kommentarer: