14 september 2015

Walk in the room på Gamleby och Västerviks Dagcenter

På Västerviks Dagcenter blev man som vanligt varmt välkomnad. Alla önskade sig melodier, oftast samma som man önskar sig varje gång. Igenkännandet har sin glädje. Vi provade en ny sång idag "Öppna din dörr", Tommy Nilssons gamla dänga.
Vid fem körde vi igång på Gamleby Dagcenter
Vi körde sen på i ca en timme och hade en fikapaus för att sen köra ett tag till.
Det blev lite andra låtar än vanligt, en av grabbarna vill höra Elvislåtar, så det ska jag ta fram till nästa gång. En annan deltagare är väldigt förtjust i Cornelis Vreeswijk, jag ska plocka fram lite ovanligare Cornelis till nästa gång.
En del av visorna vi sjöng:
Diana
Igelkottaskinnet
Dagny
Öppna din dörr
Margareta
Rötter
Hönan Agda
Brevet från kolonien
Jag hade en gång en båt
Guld och gröna skogar
I natt jag drömde
Jag vill ha en egen måne
Varm Korv Boogie
Sommaren är kort
Walk in the room
Sjösala vals


Inga kommentarer: