22 oktober 2015

Ett riktigt ös på Musikcafé på Västerviks Dagcenter

En välbesökt musikkväll på Västerviks Dagcenter, kanske 50 brukare och personal. Ganska raskt hoppade det upp ett gäng grabbar bredvid mig med tamburiner och handtrummor så tillsammans fick vi till ett riktigt tryck. I pausen serverades det glass och frukt till kaffet. Bitte Björk och Sofia Wimarsson lägger ner ett fint arbete för att göra de här kvällarna möjliga och trevliga.
Cajonen fortsätter att vara populär. tre grabbar delade på den under kvällen.
Jag frågade två tjejer om de inte ville komma upp och sjunga, men de tordes inte riktigt, det är inte alltid positivt med stora grupper, jag tror de gärna sjungit i ett lite mindre sammanhang.
Ett urval av visorna vi sjöng:
Sånt är livet
Dagny
Sjösala vals
Snabbköpskassörskan
Trettifyran
Sommaren är kort
Margareta
Maj på Malö
Jag hade en gång en båt
Varm korv boogie
En kväll i juni
Leende guldbruna ögon
Gråt inga tårar
Snickerboa
Kiss me quick
Kaxiga myran
Jag vill ha en egen måne
Lyckliga gata
I natt jag drömde

Inga kommentarer: