01 oktober 2015

Hönan Agda på Gamleby och Västerviks Dagcenter

Två trevliga musikaliska stunder under dagen och kvällen, först på Västerviks Dagcenter och sedan på Gamleby Dagcenter.
Jag tog med cajonen till Västerviks Dagcenter och där ville flera prova att sätta sig och trumma. Det blev blandad musik Från Lasse Winnerbäck till Astrid Lindgren.
I Gamleby hade jag dörren öppen för att få in lite luft, då smög det in en vacker röd katt som ville vara med. Vi lyfte ut katten och sa sjas, det struntade katten i och kom in igen.
Jag hade tagit med mig några Elvis och Cornelis-låtar eftersom det var några gäster som särskilt gillar dom.
Under kvällen kom det önskemål på lite ABBA-melodier som jag lovade ta med till nästa gång.
En del av visorna vi sjöng:
The great pretender
Wonderful world
Igelkottaskinnet
Dagny
In the ghetto
Margareta
Om du lämnar mig nu
Hönan Agda
Flickan i Havanna
Jag hade en gång en båt
Blue suede shoes
I natt jag drömde
Jag vill ha en egen måne
Varm Korv Boogie
Snabbköpskassörskan
Sjösala vals

Inga kommentarer: