12 oktober 2015

Kiss me quick på Gamleby och Västerviks Dagcenter

På Västerviks Dagcenter somnade en av tjejerna idag. Hon höll tappert igång, sjöng och trummade på en liten handtrumma, för att sedan somna jätteskönt mitt i en låt. Cajonen har blivit populär och en av killarna satte sig direkt på plats när han kom.
I Gamleby så kommer det lite fler brukare för varje gång. Jag ska försöka få till ett häfte med fler sånger, samt flera häften till nästa gång eftersom det har efterlysts. Även här så har cajonen kommit till användning nu. Två av brukarna i Gamleby är särskilt förtjusta i Elvis och Cornelis, så det blir givetvis en del av de båda.
En del av visorna vi sjöng:
In the ghetto
Polaren Per
Igelkottaskinnet
Dagny
In the ghetto
Margareta
Om du lämnar mig nu
Kiss me quick
Maj på Malö
Jag hade en gång en båt
Blue suede shoes
I natt jag drömde
Jag vill ha en egen måne
Varm Korv Boogie
Snabbköpskassörskan
Sjösala vals
Pärleporten

Inga kommentarer: