06 oktober 2015

Pubkväll i Hultsfred för FUB Vimmerby/Hultsfred

Jag var inbjuden för att spela för FUB Vimmerby/Hultsfred under en pubkväll. Föreningens lokal ligger på Östra Långgatan i Hultsfred.
Jag blev varmt välkomnad och fick många frågor, vad jag hette, och var jag kom ifrån.
Vid klockan sex startade jag med Dagny och direkt hoppade flera upp på golvet för att dansa och många sjöng med.
Jag delade ut en del rytminstrument vilket blev mycket uppskattat. Jag har inte varit med om en så deltagande och aktiv publik innan.
I halvtid var det fika med smörgås.
Därefter blev det fullt ös igen så skjortan blev blöt.
Några av kvällens melodier:
Dagny
Sånt är livet
Snabbköpskassörskan
Trettifyran
Fattig bonddräng
Sommaren är kort
Trasiga skor
Margareta
Maj på Malö
Anna och mej
Igelkottaskinnet
Jag hade en gång en båt
Varm korv boogie
En kväll i juni
Leende guldbruna ögon
Kaxiga myran
Jag vill ha en egen måne
Lyckliga gatan
I natt jag drömde

Inga kommentarer: