16 december 2015

Coola visor och justa melodier på The Brig

Foto: Captains Archive m.fl.
En härlig visafton på The Brig. Stort tack till alla som kom.
Eftersom det redan tidigt kom så mycket folk så startade jag en halvtimme tidigare.
Det blev mycket irländskt i första set och lokalen fylldes hela tiden på med mer publik. Det var många vänner som jag känner som kommit för att lyssna.
Andra set spelade jag mer svenskt material och jag blandade in egna visor och framförde det senaste alstret "Du är mitt liv, mitt blod, mitt hjärta" som är mitt försök till en juste dansbandsmelodi.
Måd Harnell kom upp med sin mungiga och tillsammans framförde vi min egen visa "Rumlarens väg", Måd är cool med sin mungiga och vackra sång.
I nästa paus fick jag en av Briggens läckra hamburgare att mumsa på.
I sista setet valde jag att spela 50, 60, 70-talsmusik lite på larven, men det blev väldigt uppskattat.
En mycket trevlig afton.
Skicklige fotografen Joel Ingbrand knäppte en del kort under kvällen. Han har en facebooksida som heter Captains Archive där man kan titta på hans foton.
Foto: Captains Archive

Några av kvällens sånger:
Molly Malone
Whisky in the jar
Make way for Molly macGuire
Wild rover
Black velvet band
Kärlek på svenska
Död åt var poet
Jag ger dig min morgon
Letter to Hermione
Esmeralda
Helgdagskväll vid timmerkojan
Polaren Per på socialen
Sakta lägger båten ut
Bara om  min älskade väntar
Lasse och Marie
Blåa tårar
Ljug för mig
Foto: Captains Archive

Foto: Captains Archive

Foto: Captains Archive

Foto: Captains Archive

Foto: Captains Archive

Inga kommentarer: