09 december 2015

Miniturné i Växjö - Spelning på Tallgården

Jag och Lotta åkte iväg på miniturné till Växjö för att spela på Tallgården. Tallgården är ett kulturcentrum som gör ett fint arbete för äldre, flyktingar och daglediga. Det var ca: 35 i publiken som var bland den trevligaste man kan ha. En lyssnande, aktiv publik som det blev en härlig dialog med.
Jag spelade enbart svenska visor denna gång och blandade klassiker med några av mina egna.
Jag avslutade med ett extranummer och valde "I natt jag drömde" vilket blev uppskattat.
Spellistan för dagen blev något improviserad och bestod av följande visor
Fritiof i Arcadien
Polaren Per
En kväll i Juni
Emmigrantvisa
Hönan Agda
Rötter
Sjösala Vals
Minns i november
Den kaxiga myran
Bibbis sång
Helgdagskväll i timmerkojan
Visa vid vindens ängar
Solen glimmar blank och trind
Extra:
I natt jag drömde

Inga kommentarer: