27 februari 2016

Musikcafé hos Frälsningsarmén

Jag blev bjuden att komma och sjunga på frälsningsarméns café av Susanne och Stefan Björnheimer.
Caféet inleddes med en liten andaktsstund och en sång därefter blev det min tur. Jag berättade lite om Carl Michael Bellman, Dan Andersson, Evert Taube och Cornelis Vreeswijk samt sjöng givetvis visor av de fyra stora trubadurerna.
Jag tog även några egna visor plus Lasse Berghagen och Peter Lundblad.
Därefter blev det åter lite andakt och därefter kaffe.
Efter kaffet avslutade jag med två egna visor.
Jag fick en vacker bukett blommor med mig hem. En mycket trevlig kväll tillsammans med en snäll och artig publik som jag gärna sjunger för igen.
Jag sjöng följande sånger:
Solen glimmar blank och trind
Helgdagskväll i timmerkojan
Fritiof i Arkadien
Balladen om Herr Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind
Gulli gullan ko ko
I natt jag drömde
Visa till Ann-Charlotte
Bibbis visa
En kväll i Juni
Ta mig till havet
Lasse och Marie
Ann-Charlottes visa

Inga kommentarer: