25 februari 2016

Svenska Visor för PRO i Överum

Jag spelade svenska visor för Överums PRO och Pethra Norlind. Jag berättade om Carl Michael Bellman, Dan Andersson, Evert Taube och Cornelis Vreeswijk. Det blev en trevlig stund med god återkoppling av publiken.
Jag avslutade med "Ta mig till havet", men blev ombedd att göra ett extranummer och valde då "Öppna landskap"
Jag tycker om att spela för pensionärer, det är en snäll och artig publik, de lyssnar och det blir alltid en så härlig stämning.
Spellistan för dagen blev följande:
Solen glimmar blank och trind
Bröderna fara väl vilse ibland
Helgdagskväll i timmerkojan
Jag väntar
Jungman Jansson
Maj på Malö
Karl-Alfred och Ellinor
Hönan Agda
Jag hade en gång en båt
I natt jag drömde
Visa till Ann-Charlotte
Omkring tiggarn i Luossa
Möte i Monsunen
Den kaxiga myran
En kväll i Juni
Ta mig till havet
Öppna landskap

Inga kommentarer: