01 mars 2016

Fullt ös i Hultsfred

Jag var inbjuden för att spela för FUB Vimmerby/Hultsfred under en pubkväll. Föreningens lokal ligger på Östra Långgatan i Hultsfred.
Jag hade med mig en dam från Västervik som fick träffa sin syster, de hade inte sett varandra på flera år. De kramade om varandra och satt tillsammans hela kvällen. Det var riktigt rörande.
Vid klockan sex startade jag med Dagny och direkt hoppade flera upp på golvet för att dansa och många sjöng med.
Jag delade ut en del rytminstrument vilket blev mycket uppskattat. En otroligt deltagande och aktiv publik
I halvtid var det fika med smörgås.
Det var varmt och svettigt, det blev en torr skjorta innan vi satte oss i bilen igen.
Några av kvällens melodier:
Dagny
Adress Rosenhill
Gulligullan Koko
Sommaren är kort
Trasiga skor
Margareta
Sjösala vals
Sånt är livet
Igelkottaskinnet
Jag hade en gång en båt
Varm korv boogie
En kväll i juni
Jag vill ha en egen måne
Lyckliga gatan
I natt jag drömde
Leende guldbruna ögon
Kaxiga myran
Snabbköpskassörskan
Trettifyran
Anna och mej
Ta mig till havet

Inga kommentarer: