01 maj 2016

Socialdemokraterna firar första Maj i Västerviks Stadspark

Socialdemokraterna tågade tillsammans med Gunnebo Musikkår från Spötorget till Västerviks Stadspark.
Det var tre talare, samt jag som skötte musiken.
 Först ut var en ung man som talade direkt ur hjärtat på bruten svenska, men med stort engagemang. Efter honom spelade jag "Balladen om Joe Hill" och "Make way for the Molly Maguires".
Lena Hallengren talade om orättvisor i landet som nu börjar jämna ut sig. Efter henne spelade jag "Lasse och Marie" och "Till min kära"
Sista talaren var Thomas Kronståhl som berättad om Olof Palme, hans idol. Han redovisade även de förbättringar som skett i kommunen.
Jag avslutade därefter med en allsång "I natt jag drömde".
Vädret var varmt och skönt och det gick faktiskt att stå i bara skjortan att spela.
Jerry Söderberg skötte ljudet under första Majfirandet.

Inga kommentarer: