11 juni 2016

Kärlek på Västerviks Anstalt

Jag har genomfört 7 spelningar idag, spelat 3,5 timmar. På första avdelningen ville en ung man att jag skulle sjunga sånger som handlade om kärlek. Det var ett fint tema för dagen, så det blev många kärlekssånger.
På en avdelning bad de om något muntert, så jag tog "Igelkottaskinnet". Då tyckte en arabisk kille att den påminde väldigt mycket om en gammal arabisk melodi. Hans kompis fick tolka så jag kunde berätta om visans handling och ursprung från förr.
Ett urval av visor och låtar som framfördes:
Mitt liv, mitt blod, mitt hjärta
Alla fyllons ängel
Lasse och Marie
Sång till Bibbi
Kvinde min
Bara om älskade väntar
Igelkottaskinnet
Den kaxiga myran
Rötter
En kväll i juni
Balladen om herr Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind
Esmeralda

Inga kommentarer: