23 juni 2016

Midsommar på Gamleby Dagcenter och Hagnäsgården

Jag åkte till Gamleby i dag och spelade först på Gamleby Dagcenter. På baksidan stod det en fin midsommarstång och det blev midsommarsånger för hela slanten. Det blev många varv runt stången för de danslystna.
Efter väl förrättat värv där så fortsatte jag till Hagnäsgården. Där samlades vi på altanen och medan midsommarstången kläddes sjöng jag sommarsånger och sjömansvalser. Många deltog aktivt och sjöng med. En mycket trevlig stund

På Gamleby Dagcenter framförde jag följande sånger:
Uppå Källarbacken
Vi äro musikanter allt ifrån Skaraborg
Jungfru skär
Små grodorna
Tre små gummor
Jag har en gammal moster som heter Ingeborg
Räven raskar över isen
Så går vi runt ett enerissnår
Björnen sover
Ritch, ratch, filibom-bom-bom
Morsgrisar är vi allihopa
Prästens lilla kråka
Flickan hon går i dansen
Höga berg och djupa dalar

På Hagnäsgården framförde jag följande visor:
Brännö Brygga
Svinnsta skär
Gulli-Gullan
Sjösala vals
Svarta Rudolf
En kväll i Juni
En sjöman älskar havets våg
I natt jag drömde
Hönan Agda
Jungman Jansson
Jag hade en gång en båt
Maj på Malö
Igelkottaskinnet

Inga kommentarer: