25 juni 2016

Midsommardagen bjöd på bad och mycket musik

Efter en god natts sömn var det skönt med ett morgondopp nere vid sjön. Klockan halv elva fick vi skjuts till sandkornet där vi mötte Mats och Babsan som kom ut med Freden. Efter ett tag kom även Leif och Nettan, som tagit sig till Hasselö med egen båt.
Efter en god lunch så satte Lena Strömbäck igång med allsång för de minsta. Ett uppskattat inslag.
Efter Lena så var det min tur och jag spelade från klockan 14.30 till 16.00 med små korta bensträckare emellanåt.
Det blev många av sångerna från gårdagen men jag plockade in en del av Fredmans epistlar och sista passet blev det enbart egna visor:
Du är mitt liv, Sång till Bibbi, Alla fyllons ängel, Lasse och Marie, Ljug för mig, Blå tårar m.m.
Vid klockan 17.00 anlände Freden bryggan och hämtade upp oss för transport till Västervik.
Leif Törngren filmade en av sångerna och Babsan tog ett foto när jag spelade.


Inga kommentarer: