12 juni 2016

Polaren Per på Västerviks Anstalt

Så var den andra dagen på Västerviks anstalt färdig. Det blev en dag med många fina möten. Jag spelade en hel del Cornelis Vreeswijk idag, men även en del engelskt material.
På en avdelning så var det inga som talade svenska, där fick det bli lite irländskt och gamla amerikanska rocklåtar.
Jag är ganska trött och sliten efter en så intensiv musikhelg, nu blir det skönt att sjunka ner i soffan.
Ett urval av visor och låtar som framfördes:
Polaren Per på socialen
Mitt liv, mitt blod, mitt hjärta
Bara om älskade väntar
Lasse och Marie
Mitt liv, mitt blod, mitt hjärta
Oh, Carol
Diana
Kvinde min
Rötter
Whisky in the jar
Den kaxiga myran
Ta mig till havet
Balladen om herr Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind
Brevet från kolonien

Inga kommentarer: