16 juni 2016

Säsongsavslutning på Gamleby Dagcenter

Så var det dags för sista gången den här terminen att sjunga tillsammans med gänget på Gamleby Dagcenter.
Idag hade jag med mig ett nytt allsångshäfte som jag egentligen hade tänkt introducera i höst, men det fick bli en provomgång idag.
Det blev många önskningar ur häftet och även en del dans. En härlig stämning och en mycket trevlig avslutning.
Det nya häftet innehåller följande sånger:
Brevet från kolonien
Dagny
Dansen går på Svinnsta skär
Du käre lille snickerbo
En kväll i Juni
Fattig bonddräng
Guld och gröna skogar
Gulli Gullan
I natt jag drömde
Igelkottaskinnet
Jag hade en gång en båt
Jag vill ha en egen måne
Leende guldbruna ögon
Man ska leva för varandra
Margareta
Oh boy
Pärleporten
Sjösala vals
Snabbköpskassörskan
Sol, vind och vatten
Sommaren är kort
Sång till friheten
Sånt är livet
Ta mig till havet
Trasiga skor
Trettifyran
Turistens klagan
Tusen bitar
Varm korv boogie
Vi ska gå hand i hand
Änglahunden

Inga kommentarer: