09 juli 2016

En underbar kväll på Östra Skälö Skärgårdsrestaurang

Jag åkte ut till Östra Skälö Skärgårdsrestaurang med fullpackad bil. Jag packade upp och spelade från 18.30 till 22.30 för en artigt lyssnande publik som njöt i det sköna vädret medan solen sänkte sig i havet.
Det kom några starka vindpustar ibland så det gick åt att använda både klädnypor och sätta en väska på notstället.
I en av pauserna tog jag en pizza, Östra Skälös pizzor påminner mig om pizzorna vi åt i Kroatien. Bra råvaror och inte så feta. Andra i sällskapet åt kötträtter, andra valde fisk.
När solen sänkt sig blev det genast svalare och flera gäster fick hölja sig i filtar.
Första setet höll jag mig till klassiska svenska visor. Senare under kvällen blev det en salig blandning.
Sista setet spelade jag egna visor, och avslutade med en av Fredmans epistlar.
Mats Molin har tagit fotot på mig.
Sånger jag spelade under kvällen:
Brännö Brygga
Svinnsta skär
Sjösala vals
En sjöman älskar havets våg
I natt jag drömde
Hönan Agda
Jungman Jansson
Jag hade en gång en båt
Maj på Malö
Det går en vind
Fritiof i Arkadien
Öppna landskap
Flickan i Havanna
Balladen om Fredrik Åkare
Ta mig till havet
När natten faller
Kärlek på svenska
Molly Malone
Whisky in the jar
Make way for Molly Maguires
Wild rover
Black velvet band
Veronica
Sommarkort
Sjuttonde balladen
Tusen bitar
Ute på tippen
Medan bomberna faller
Anna och mig
Kvinde min
When you walk in the room
The great pretender
Wonderful world
Blå tårar
Lasse och Marie
Sommarvisa från Västervik
Hjärtats skatt
Du är mitt hjärta
Movitz med flor om armen håldt

Inga kommentarer: