07 juli 2016

Visor vid grillen med Per Malmborg och Rick Titrö

Resan gick till Smultronboda och Visor vid grillen. Det var en lite vissen kväll vädermässigt med en del kraftiga vindbyar, men stämningen var på topp.
Jag inledde och körde ett program med egna visor, det var ett tag sen jag spelade mina egna melodier ute, och det var riktigt roligt.
I pausen var det som vanligt dags för goda korvar, falafel och gofika, Eva-Lis och Krister bjöd på godsaker.
Efter mig kom Rick Titrö och spelade sina egna visor. Med ett engagerat mellansnack gjorde han en lysande spelning.

Jag spelade följande visor:
Du är mitt hjärta
En utopi, en saga
Lasse och Marie
Ljug för mig
EU-migranten
Visa till Ann-Charlotte
Alla fyllons ängel
Helt utan skäl
Sommarvisa från Västervik
Bibbis visa

Rick spelade:
Eufaniens hymn och nationalsång
Livet före detta
Hollywood
Krogvisa för vit kränkt man
Hack i häl
Alienerad
Festival (En verkstadsarbetares dagdrömmeri)
Du behöver nån som värmer dig i natt
Jag tror jag vilar mig i soffan ett slag
Laglös
Härligt lulliga

Inga kommentarer: