20 augusti 2016

Pierre och Madelene firar bröllop

Pierre Nilsson och Madelene Wästerlund knöt äktenskapliga band och bjöd på bröllopsfest på Kornets festlokal på Markörgatan.
Släkt och vänner var inbjudna till en mycket gemytlig och trevlig sammankomst
Jag hade nöjet och äran att underhålla några timmar för det vackra bröllopsparet och deras gäster.
Jag inledde med Robert Brobergs "Båtlåt" som jag tyckte passade textmässigt.
Gästerna ville att paret skulle dansa bröllopsvals, vilket Pierre motsträvigt gav tillstånd till. I brist på Wienervals fick det bli "Dans på Sunnanö". Tony Irwing i Lets Dance hade lätt gett dem 10 poäng.
Exempel på övriga melodier under kvällen:
Sång till friheten
Bara om min älskade väntar
Kvinde min
Rötter
Anna och mig
Blå tårar
Lasse och Marie
Alla fyllons ängel
Ute på tippen
Medan bomberna faller
Hönan Agda
Whisky in the jar
Wild rover
Teddy Bear
Oh Carol
Diana
Märk hur vår skugga
Ungerskt vin för vår strupa

Inga kommentarer: