01 oktober 2016

Ölands skördefest på Mysinge gård

Foto: Babsan Kide
Jag hade nöjet att underhålla under skördefesten på Mysinge gård. Johan Larssen och Anna Nilsson som driver gården har många järn i elden. Turridning med häst och ponny, de föder upp lamm och har många andra djur. Det bjöds på grillat, lam och hästburgare, men även vegetariska alternativ.
Jag spelade fredag och lördag kväll på konstnätterna, men även hela lördag på dagen. Det var fint väder och det var inga besvär att sitta ute på den härliga innegården där massor av människor cirkulerade.
På lördagen tror jag det var över 700 människor som besökte gården. Jag träffade många intressanta människor, många härliga möten.
Ett härligt ställe, väl värt att besöka.
Jag spelade Carl Michel Bellman, Evert Taube, Dan Andersson, Cornelis Vreeswijk, Mikael Wihe, Björn Afzelius, Dan Hylander, Ulf Lundell, Mauro Scocco, Tomas Ledin, Di smau undar jordi, Totta Näslund, mycket eget material,  irländsk folkmusik, 50-tals musik och schlagers.

Inga kommentarer: