20 oktober 2016

Taube, Vreeswijk och jag på Restaurang Smak

Foto:Susanne Steinvall
Jag hade blivit inbjuden att sjunga på Restaurang Smak på Midgård. Det var tänkt att jag skulle spela medans det smaskades våfflor. Det blev en trevlig musikstund med hederliga visor och jag fick en del önskemål och gick bara bet på ett, jag hade ingen Ferlinvisa med mig.
Restaurang Smak har en härlig atmosfär och är en liten guldgruva i det tysta.
Spellistan för dagen, är som följer:
Båtlåt
Anna och mig
Sommarvisa från Västervik
Sjösala vals
En kväll i Juni
Det går en vind
Turistens klagan
Sång till friheten
Ta mig till havet
Den kaxiga myran
Vi ska gå hand i hand
Gulligullan
Varm korv boogie
Fritiof i Arkadien
Helgdagskväll i timmerkojan
Balladen om herr Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind

Inga kommentarer: