16 november 2016

Musikafton på Torsgården i Lönashult

Susanna Eriksson på Alvesta bibliotek hade bjudit in mig för att hålla i en musikafton på Torsgården i Lönashult. Jag blev varmt välkomnad och presenterad av Gunilla Sunesson.
Det är bra, stor sal med bra akustik där jag spelade. Lokalen var fullsatt, 40 st kom för att lyssna.
Jag hade tänkt att köra samma program som på Tallgården, men det blev flera önskemål så det blev lite annorlunda på Torsgården.
Efter konserten fick jag kost och logi hos Gunilla och Sven Sunesson. Det blev en trevlig pratstund i deras härliga kök. Mycket varma och gästvänliga människor.
Jag spelade följande sånger:
Nå skruva fiolen
De fyra årstiderna
Sång till friheten
It ain't me, babe
Båtlåt
Den kaxiga myran
Lasse och Marie
Helgdagskväll i timmerkojan
Whisky in the jar
Det är synd om människorna
Maj på Malö
Alla fyllons ängel
Inatt jag drömde
Rosa på bal
Träd fram du nattens gud

Inga kommentarer: