12 november 2016

Quiz och trubadurafton på Kornet

Jag hade nöjet att vara quizmaster på Kornets fritidslokal på Markörgatan.
Jag ställde tio frågor plus en utslagsfråga. Jag hade delat upp det i tre kategorier, VIK, öl och musik.
Den enda frågan som alla gick bet på var: Hur stavar man till Cornelis Vreeswijk. Det var många förslag men inget riktigt.
Det blev mycket allsång och även mycket dans.
Stort tack till alla vänner på Markörgatan för att jag får komma och sjunga hos er.
Quizen såg ut som följer:

1. När grundades VIK - 1981, 1976, 1971
Rötter

2. Hur stavar man till Cornelis Vreswiijk - Turistens klagan

3. Carlton Crown Lager, vilket land - Australien, England, USA
Anna och mig

4. Vem leder poängligan i VIK - Victor Öhman, Olle Liss, Fredric Andersson
Streets of London

5. Vem har skrivit Snabbköpskassörskan - Tomas Ledin, Göran Ringbom, Lasse Berghagen

6. Bitburger, vilket land - Tyskland, Österrike, Tjeckien
Whisky in the jar

7. När byggdes Tjusthallen - 1982, 1984, 1986
Suspicious minds

8. Vem har skrivit Kaxiga myran - Cornelis Vreswiijk, Bengt Sändh, Stefan Demert

9. Duvel, vilket land - Frankrike, Belgien, Italien
Vandraren

10. Vad har jag för skostorlek - 43, 44, 45
Sång till friheten

Det är 29 km mellan Vimmerby och Blackstad
Båtlåt

Inga kommentarer: