10 januari 2017

Den siste Mohikanen i Gamleby

Så har vårterminen börjat i Gamleby. Det var fullt med förväntansfulla musikanter och sångare i matsalen på Gamleby Dagcenter.
Vi provade de nya sånger som ska in i allsångshäftet. (Nästa gång ska det vara färdigtryckt).
Tre av deltagarna fyller år alldeles snart så givetvis sjöng vi "Ja må de leva" och hurrade ordentligt. Det var en 75-åring, en 52-åring och en 43-åring.
Jag fick med mig en liten passagerare på hemvägen, en mycket trevlig liten tjej som heter Saga. Hon skulle hälsa på en kompis i Västervik. Det var som att föras tillbaka i tiden, hon snackade lika mycket som mina barn gjorde när de var små. Resan tillbaka till Västervik gick fort med det lilla yrvädret i passagerarsätet.
Nya melodier blir:
Den siste Mohikanen
Macken
Där hemma på vår gård
Min gitarr
Anna och mig
Rasmus på luffen
Apans sång.
Sånger som utgår är:
Trasiga skor
Oh boy
Tusen bitar
Änglahunden
Andra sånger vi sjöng var
Varm kov boogie
Lille katt
I natt jag drömde
Leende guldbruna ögon
Vi ska gå hand i hand

Inga kommentarer: