04 mars 2017

Evert Taube och jag på Vapengränd

Jag hade nöjet att få komma till Vapengränd och underhålla en stund. Det ca: 50 st. som kom för att få sig en eftermiddagsfika och lite musik till livs.
Jag inledde med en egen visa "Sommarvisa från Västervik" och gick därefter över till några visor och valser av Evert Taube. "Så länge skutan kan gå", "Inbjudan till Bohuslän", "Rosa på bal" och "Sjösala vals".
Därefter hjälpte mig Fia Wilensjö att dela ut allsångshäften och det blev önskestund.
Vi betade av följande sånger:
Varm korv boogie
Fattig bonddräng
Oh Boy
Margareta
Den siste Mohikanen
Sånt är livet
Guligullan
Igelkottaskinnet, samt några fler melodier.
Efter spelningen fick jag en tallrik från lunchen, orientalisk fisk, och det smakade verkligen fina fisken. Det är utmärkt mat som Vapengränd bjuder de boende på.
En mycket trevlig musikalisk stund

Inga kommentarer: