19 mars 2017

Spelning för DHR i Oskarshamn

Jag hade en riktigt trevlig spelning i Oskarshamn för DHR.
En förening som verkar göra roliga saker tillsammans.
Det bjöds på våfflor och kaffe under sångstunden.
Jag spelade Evert Taube-tolkningar och en del egna visor.
Efter halva tiden gick proppen och det blev att sjunga och spela unplugged, vilket funkade fint, lokalen var inte så stor.
Vi avslutade tillsammans med att sjunga "Inatt jag drömde"
Jag hade med en skiva som jag gjort med Evert Taube sånger, Skivförsäljningen gick som smort.
Lotta och jag avslutade utflykten till Oskarshamn med att äta ute på Lilla Krogen.
Spellistan för dagen blev som följer:
Så länge skutan kan gå
Kärleken och vinden
Inbjudan till Bohuslän
Sommarvisa från Oskarshamn (egen)
Lasse och Marie (egen)
Det är synd om människorna (egen)
De fyra årstiderna (egen)
Dansen på Sunnanö
Rosa på Bal
Maj på Malö
Fritiof i Arkadien
Inatt jag drömde

Inga kommentarer: