17 april 2017

Öppet hus på Kvarnbacka gård i Visseltofta

Jag var inbjuden som trubadur när det var öppet hus på Kvarnbacka gård i Visseltofta, Osby.
Jag började spela vid klockan tio och fortsatte med jämna mellanrum under dagen.
Det var mycket på gång, ponnyridning för de mindre, dressyruppvisning, visning av de nya fölen, visning av härliga lammskinn och en härlig lunch vid 12-draget.
Kvarnbacka gård ligger vackert beläget i Visseltofta, strax utanför Osby. På Kvarnbacka finns det ridläger och andra aktiviteter för hästtokiga att välja på, men det är islandshästar som gäller.
Jag spelade utomhus och stundom sken solen och stundom snöade det. Jag gick med jämna mellanrum in och värmde händerna för att kunna fortsätta spela. Trots kylan så blev det en fantastisk dag.
Ett urval av de melodier jag spelade under dagen:
Rötter
Oh Carol
Diana
Min kära
Lyckliga gatan
Country roads
Om du lämnar mig nu
Anna Annaconda
Kvinde min
Sakta lägger båten ut
Ta mig till havet
Natten har sitt sätt
Ikaros
Ring of fire
Bara om min älskade väntar
Aldrig mer
Walk in the room
Proud Mary
Have you ever seen the rain
Kärlek på svenska
Så länge skutan kan gå
Inbjudan till Bohuslän
Den kaxiga myran
Dansen på Sunnanö
Hönan Agda
Sjösala vals
Rosa på bal
Jag hade en gång en båt
Igelkottaskinnet
Båtlåt
Brännö Brygga
Besök gärna www.kvarnbacka.se

Inga kommentarer: