07 juli 2017

Allsång och visor på Båtsmansgränd

På fredagskvällen samlades det drygt sextio hungriga gäster för att lyssna på visor och delta i allsång.
Det kom fler än jag trodde, det var flera andra fina evenemang på kvällen i stan som också drog mycket folk.
Båtsmansgränd är verkligen en oas mitt i stan, det är skönt att komma till ett ställe med en lugn, fin atmosfär som nästan är lantlig. Man kan föreställa sig livet här på 1700-talet.
Jag hade med mig min nya förstärkare, en Laney A1+, som fungerade riktigt bra, ett varmt, fint ljud.
Jag spelade tre pass, lite äldre visor och allsång i det första passet. Bara allsång i det andra passet och avslutade med modernare visor och egna melodier i det sista passet.
I andra passet åt Lotta och jag varsin räksmörgås, ett berg av handskalade räkor, otroligt välsmakande.
Nästa gång på Båtsmansgränd blir Fredag 21/7 kl.18.00, då blir det Bellmanafton.
Under kvällen framförde jag bl.a.
Så länge skutan kan gå
Inbjudan till Bohuslän
Sommarvisa i Båtsmansgränd (Egen)
Sol vind och vatten
Sjösala vals
Varm korv Boogie
Turistens klagan
Man ska leva för varandra
Vi ska gå hand i hand
Igelkottaskinnet
Trasiga skor
Sjösala vals
Ta mig till havet
Fattig bonddräng
Medley: Rötter/Oh Carol/Diana/Twist and Shout/La Bamba/Why do fools fall in love
Nå skruva fiolen
När natten faller som en sten
Sakta lägger båten ut från land
Min kära
Fyra årstider (Egen)
Lasse och Marie (Egen)
Bibbis visa (Egen)

Inga kommentarer: