13 mars 2018

Hålligång i Hultsfred

Hålligång för FUB Vimmerby/Hultsfred under en pubkväll. Föreningens lokal ligger på Östra Långgatan i Hultsfred.
Jag blev varmt välkomnad som vanligt och fick många frågor om det var mycket snö i Västervik och om jag kände kompisar i Västervik/Gamleby.
Vid klockan sex startade jag med Dagny och direkt hoppade flera upp på golvet för att dansa och många sjöng med.
Jag delade ut en del rytminstrument och allsångshäften vilket blev mycket uppskattat. Publiken är den mest deltagande och glada som man kan tänka sig.
I halvtid var det fika med smörgås.
Därefter blev det fullt ös igen så skjortan blev blöt.
Några av kvällens melodier:
Dagny
Sånt är livet
Snabbköpskassörskan
Trettifyran
Fattig bonddräng
Gråt inga tårar
Margareta
Dans på Sunnanö
Lyckliga gatan
Där hemma på vår gård
Båtlåt
Oh boy
Varm korv boogie
Teddybjörnen Fredriksson
Leende guldbruna ögon
Kaxiga myran
Jag vill ha en egen måne
Gulli gullan Ko Ko
Blue Hawai
Vi ska gå hand i hand
Trettifyran
Den siste Mohikanen

Inga kommentarer: