22 mars 2018

Svenska visor i Misterhult

Jag var inbjuden att sjunga för PRO i Misterhult. Träffen var i församlingshemmet bredvid kyrkan i Misterhult.
Det var ca: 100 st. i publiken och jag hade satt samman ett program med smakprov av svenska trubadurer. Jag sjöng melodier av Evert Taube, Carl Michael Bellman, Dan Andersson, Birger Sjöberg, Cornelis Vreeswijk, Robert Broberg, Lasse Dahlquist, Bengt Djupbäck, Peter Lundblad och Lasse Berghagen. Det blev även en egen visa.
Efter programmet blev det fika med semla. Jag fick även en blomma och en trisslott.
Jag fick sälja några skivor till hugade spekulanter.
Det var första gången jag var i Misterhult som är en liten småort i Oskarshamns kommun. Det verkar vara en liten idyllisk ort på många sätt.
Hade jag haft lite bättre om tid hade jag tittat in i den vackra kyrkan från 1779 uppförd i gustaviansk stil.

Inga kommentarer: