19 december 2017

Julavslutning på Gamleby Dagcenter

Så var det dags för den sista sångstunden i Gamleby. Jag hade gjort i ordning ett särskilt sånghäfte som jag delade ut med julsångsfavoriterna. Det blev som vanligt en trevlig stund och alla fick önska u häftet. Det blev både dans och rörelser till Räven raskar över isen förstås. Jag försökte mig på att hantera en tamburin med foten, det blev kanske lite eljest, det blir nog till att träna på det så man inte sitter och tänker på att försöka hålla takten.
Tusen tack till alla fina sångare i Gamleby.
Vi sjöng följande julsånger:
Mössens Julafton
Tomtarnas julnatt
Rudolf med röda mulen
Nu ha vi ljus här i vårt hus
Nu tändas tusen juleljus
Räven raskar över isen
Bjällerklang
Prästens lilla kråka
White christmas/Jag drömmer om en jul hemma
Jul, jul, strålande jul
Julen är här
Stilla natt
Nej, se det snöar
Knalle Juls vals
Feliz Navidad
En stjärna lyser så klart
Tre Pepparkaksgubbar
Hej, tomtegubbar

Inga kommentarer: