01 februari 2018

Anna och mig på Gamleby Dagcenter

Det var stort manfall på Gamleby Dagcenter idag, influensan hade slagit till med full kraft bland både personal och brukare. Bland de första låtarna vi sjöng var "Anna och mig" med text av Lalla Hansson.
Det är en ung kille som jämt säger han vill höra hårdrock... Jag har ju inte så mycket hårdrock att bjuda på men "Proud Mary" av Creedence Clearwater Revival verkade duga.
Vi fick också resa oss allesammans och både sjunga och hurra för en av brukarna som snart fyller år.
Nästan alla hann önska sig en låt idag.
Vi sjöng tillsammans:
Igelkottaskinnet
En sång till friheten
Min gitarr
Jag vill ha en egen måne
Igelkottaskinnet
Leende guldbruna ögon
Sjösala vals
Luffarvisan
Snickerboa
Idas sommarvisa
Säg inte nej
Varm korv boogie

Inga kommentarer: