17 maj 2018

"Aldrig mer" på Garpekullen

Allsång på Garpekullen var fördröjd med en en vecka på grund av en envis hosta, nu var det dags och det blev en härlig stund med många önskelåtar, och dessutom lite quiz i all enkelhet.
Jag hade med mig några frågor om bl. a. Björn Ulvaeus och även om Unos torn i Västervik.
Frågorna om Björn var ganska svåra men en tjej visade sig vara ABBA-expert och kunde samtliga frågor om Björn Ulvaeus.
Unos torn tyckte jag passade in i Gamleby eftersom det var Gamleby-sonen Uno Malmberg som donerade pengar till bl.a. Unos torn.
Jag har försökt sjunga en visa som inte finns med i allsångshäftet varje gång för att hitta nya allsånger. Den här gången föll valet på "Aldrig mer" med Hootenanny Singers, en kanske lite bortglömd sång, men jag tycker nog den är värd att sjungas ibland.
Jag fick även en fråga om det blir en fortsättning med allsången i höst, och det tackade jag till på stående fot, det är rasande roligt att sjunga allsång i Gamleby, brukarna och personal är så trevliga och man känner sig så välkommen varje gång.
Vi sjöng följande sånger:
Pärleporten
Hemma på vår gård
Vi ska gå hand i hand
Margareta
Igelkottaskinnet
Snickerboa
Pippi Långstrump
Luffarevisan
Leende guldbruna ögon m.fl.

Inga kommentarer: